fencePosts
©dieterBruhns2009
merz-art
jan 08
fencePosts
jan 08
torsi
feb 08
sculpture
mar 08
landscape
apr 08
portrait
  
  
may 08
nude





/// landscape and colour ///


artist: dieter bruhns, digitalCollage





"framedPosts"
2007 Sunnertorpa/Lübeck
collage, digital




"windyBlue"
2007 Sunnertorpa/Lübeck
collage, digital




this collection is dedicated
to some posts in the landscape...

Der Wink mit dem Zaunpfahl galt schon in WikingersZeiten als brutalstmögliche Variante eines Hinweises, der auf wichtige Angelegenheiten abzielt.

Allerdings war damals dieser Wink nicht ausschließlich im übertragenen Sinne verstanden worden. Handfest ging es historisch bei derartigen Anlässen nicht selten zu. Der "Prager Fenstersturz" sei hier als späteres Beispiel genannt.





"GhostPostPair"
2007 Sunnertorpa/Lübeck
collage, digital




"LeaningRed"
2007 Lübeck
collage, digital




Die Folgen waren dann, wenn vordem unverstanden, nicht weniger drastisch... So nimmt sich dieser Wink mit real in Südschweden existierenden Zaunpfählen hier eher moderat bis hübsch aus, obgleich davor und dahinter die Folgen der Veränderung von Landschaft sich nicht mehr übersehen lassen.

Im Winter 2005 ging ein verheerender Sturm über Smaland, der zunichte machte, was Generationen von naturverbundenen Schweden heranwachsen lassen, drin und daran gut leben, und zu ihrer Altersversicherung abholzbar verwenden wollten: Fichtenwald, Monokultur, schnell wachsend, wirtschaftlich... Pustekuchen! Aus der Menge Holz, die jetzt (Ende 2007) noch auf der Welt größtem Holzlager gammelt, kann man wohl Zaunpfähle postieren, die Länder ganz Skandinaviens einzuzäunen...








"RedSky"
2007 Sunnertorpa/Lübeck
collage, digital



top

/// nude and abstraction ///


artist: dieter bruhns, digitalCollage





"torsoMask3"
2007 Lübeck
collage, digital




"torsoMask4"
2007 Lübeck
collage, digital




...to write about a just made sequence of images, involved in composition - forms - color - line, thoughts about room, mirroring, resulting results. to show some new ways, accompanyed by some kind helping friends this time along, that changes a lot, covers unclothed with patina, crumbles but does not quit.

precondition of specially my handling digital collages is aside from minimal technic, space and time, clean towel supply, always a certain amount of bothering from outside. harmony in this case would be killing the process. nothing doing delivers no ideas. taking my pick is a kind of chaos...

titel torsi metamorphysici goes around the motive of changing: pieces apprehending on a level, the dilettante is searching for verity, gives it a shape, that is changing to dust immediately, or like seed on a field growing in a brain, thriving and prospering, delivering fruits, or...

the procedure is different. structure in the small is mirroring in the big. not to search for a shape, that later will be wrong to search for a shape, that lends itself to the work, shows time, spends space. space between, gaps are welcome. it is forming the network to catch senses in collageOcean, where the ideaFishes are swimming around.

top

/// natural and abstract ///


artist: dieter bruhns, digitalSculpture





"frog"
2007 Sunnertorpa/Lübeck
collage, digital




"postMonster"
2007 Sunnertorpa/Lübeck
collage, digital




...to write about a just made sequence of images, that show some monster living in Smaland/Sweden, is like to feel the wet meadows, breath the fresh air and hear the cranes trumpet.





"rockMonster"
2007 Sunnertorpa/Lübeck
collage, digital



bigSize
"rockMonster"
2007 Sunnertorpa/Lübeck
collage, digital
top